Vill du bli vår nya ekonomiassistent och administrativa support?

Tegelmäster AB har en marknadsledande position inom fasadtegel, tegelbalkar, kramlor, armering, glidskikt, konsoler och murbruk. Företaget grundades 1999 och ägs av Egernsund Tegl och Petersen Tegl. Försäljningen sker i huvudsak i Sverige och företaget omsätter 200 MSEK och har i dagsläget 25 medarbetare. Huvudkontoret och utställning ligger i fräscha lokaler i Malmö. Regionala kontor och showroom finns i Mölndal, Stockholm och Jönköping.

Ekonomiassistent + Administrativ Support = Du?

Tegelmäster AB är en långsiktig aktör med stort kundfokus. Vår värdegrund SPEAK – Snabbhet, Prestigelöshet, Entreprenörskap, Affärsmässighet och Kundnärhet, ska prägla allt vi gör och finnas som en röd tråd i vårt dagliga arbete. Med SPEAK i blodet kan var och en av oss bli en riktig Tegelmäster!

Känner du igen dig i vår värdegrund? Är du kunnig inom ekonomi, har en administrativ ådra och vill ha omväxling i arbetet? I så fall är rollen som ”Ekonomiassistent och Administrativ Support” på Tegelmäster definitivt något för dig!

Arbetsuppgifter

Som ”Ekonomiassistent och Administrativ Support” hos oss på Tegelmäster har du en viktig funktion och varierande arbetsuppgifter med fokus på ekonomi och administration i ett tätt samarbete med kollegorna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Kontering av leverantörsfakturor
  • Fakturering
  • Löpande redovisning
  • Avstämningar
  • Diverse rapporter till VD
  • Ansvar för prislistor
  • Framtagande av statistik till våra säljare
  • Framtagande av material till månadsbokslut och styrelsemöte

Du har en aktiv roll inom Ekonomiavdelningen som i dagsläget består av två personer. Men du har också en servicefunktion gentemot säljare och chefer inom organisationen genom att ta fram rapporter och material som de önskar i sitt arbete. Du är duktig på att kommunicera så väl muntligt som i skrift. Din kreativitet, vilja och driv att utvecklas välkomnas varmt!

Krav och önskemål

  • Gymnasieutbildning och relevant ekonomiutbildning är ett krav. Kanske är du nyutexaminerad ekonom från högskola eller KY-utbildning?
  • Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, som administratör och av att ge service är meriterande.
  • Goda kunskaper i Excel är ett krav och erfarenhet av affärssystemet Navision är meriterande.

För att trivas i rollen som ”Ekonomiassistent och Administrativ Support” är du flexibel och prestigelös eftersom du har många olika arbetsuppgifter dagligen. För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du är organiserad, initiativtagande och självgående samt har en god förmåga att driva arbetet framåt och prioritera rätt. Du är också strukturerad och noggrann och föredrar att arbeta i högt tempo. Eftersom du har mycket kontakt med kunder och kollegor ser vi även att du motiveras av att ge god service. Stor vikt kommer därför att ligga vid din personlighet.

Vårt erbjudande

På kontoret i Malmö sitter du i fräscha lokaler tillsammans med 25 andra kollegor och arbetet präglas av positiv stämning kombinerat med ett målinriktat arbete. Du rapporterar till företagets CFO. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Arbetstiden är vardagar kl 8.00-16.30. Vi har kollektivavtal så anställningsvillkor, tjänstepension och försäkringar är på sin plats!

Varmt välkommen med din ansökan till mailadress jobb@tegelmaster.se senast den 26/2 2018 och ange ”Ekonomiassistent och Administrativ Support” i rubrikfältet. Har du frågor är du välkommen att maila till samma adress. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.